Blindness (Alb Orbitor) – 2008 recenzie

Ieri, 29.12.2016,  aveam chef să urmăresc un film și neavând descărcat în laptop nimic, am dat play unui DVD ”Blindness”. Acest DVD îl aveam de aproape 2 ani, dar nu i-am acordat nicio șansă, l-am lăsat în așteptare. S-a mai întâmplat să am DVD-uri originale cu filme și să nu le urmăresc, ba chiar să le ofer altor persoane, însă acest DVD a rezistat prin casă deoarece pe afiș am recunoscut între actorii din distribuție pe Danny Glover, Julianne Moore și pe Mark Ruffalo. Acesta din urmă mi-a plăcut mult în filmele ”Now you see me” 1 și 2.

blindness2

Astfel că am chemat-o și pe Iuliana și ne-am plănuit să vizionăm ceel 121 de minute ale filmului. Filmul a început brusc atingând subiectul și anume orbirea fără motiv a mai multor persoane pe rând. de fapt nu era o orbire clasică. Omul nu rămâne  ” pe întuneric”, ci conform celor celor comunicate era vorba de o orbire care păstra o lumină albă pe retină. În timp ce boala orbirii se dovedește a fi contagioasă și afectează din ce în ce mai multe persoane, acestea sunt strânse de autorități pentru carantină într-un spital dezafectat. Sentimentul de omenie dispare imediat ce apar auspiciile bolii și astfel spitalul devine loc de reținere păzit cu arma de foc de către militari nemiloși. Julianne Moore joacă rolul unei  femei imune la acea boală care vrând să fie lângă soțul ei în carantină se declară și ea bolnavă. faptul că vede îi acordă posibilitatea de a ajuta cât mai multe persoane afectate de maladie. Spitalul devine scena unor lucruri groaznice , cu clanuri de asuprire , cu trani care împart mâncarea cerând favoruri sexuale ori bunuri materiale……. Lupta pentru supraviețuire este groaznică, iar grupul de amici închegat în jurul celor doi soți reușește să supraviețuiască având cel mai important talisman – liderul care vede. Evadând, grupul ajunge în orașul devastat de oamenii atinși de aceeași boală misterioasă. Spre final, după peripeții multe, grupul ajunge la gospodăria celor 2 soți și aici membrii încep să se organizeze pentru a-și asigura supraviețuirea în nemărginitul orizont alb orbitor.

Nu o să vă spun și finalul pentru că oricum m-am apropiat prea mult. cert este că nu consider o pierdere timpul cât am urmărit filmul. Să știți că nu am reușit să intuiesc finalul, așa că ăsta e un punct bun :D.

Notat cu 6,6 pe renumitul site de specialitate imdb, filmul este deprimant, dar nu este un film de groază în sensul comun. E o poveste care se poate întâmpla și în realitate și chiar cred că am avea parte de aceleași sentimente de egoism, răutate, lipsă de iubire și afecțiune. Filmul pune întrebarea „Ce se întâmplă dacă dintr-o dată toți oamenii din lume a devenit orb”?

”Blindness”, reușește să transmită emoțiile personajelorși poate că acest fapt nu va fi pe placul tuturor. Este un film apocaliptic bun, mai ales că tema apocalipsei a avut parte de multe tiuri de scenarii și ecranizări !

Vizionare plăcută !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *